Druk, impulsief en snel afgeleid
Kinderen met ADHD zitten vaak vol energie en enthousiasme. Tegelijkertijd kan dat zorgen voor chaos: praten zonder te stoppen, steeds in beweging zijn of impulsief reageren. Taken blijven liggen, afspraken worden vergeten en emoties kunnen hoog oplopen – van boosheid tot frustratie om de kleinste dingen. Voor gezinnen betekent dit vaak spanning, onrust en gedoe rondom school of vriendjes.
Wat ik bied
Bij RMNDS help ik kinderen vaardigheden te ontwikkelen om meer grip te krijgen op hun gedrag en emoties, zonder hun eigenheid kwijt te raken. Denk aan:
Samen met ouders werken we aan meer rust en verbinding thuis, zodat iedereen zich gehoord voelt.
Kennismaken?
Herken je dit gedrag bij je kind en wil je meer rust en balans in huis? Ik nodig je graag uit voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Samen bekijken we wat er nodig is om je kind én jullie gezin verder te helpen.
#adhd-coach-Maassluis# adhd-coach-Wateringen# adhd-coach-Naaldwijk# adhd-coach-DeLier# adhd-coach-Honselersdijk# adhd-coach-Kwintsheul# adhd-coach-Westland#
adhd-coach-'s-Gravenzande# adhd-coach-Monster# adhd-coach-Poeldijk
Iedere ouder wenst het beste voor zijn of haar kind(eren) en streeft ernaar dat een kind zich steeds zelfstandiger kan ontwikkelen en uiteindelijke als volwassene op eigen benen kan staan. Maar, dit gaat niet altijd vanzelf.
Merk je dat je last hebt van spanning, burn-out klachten of ervaar je weinig plezier in het leven? Lukt het je moeilijk om bij je gevoelens te komen en weet je eigenlijk niet goed wie je zelf bent? Ben je vastgelopen op school of werk?
Te hoge werkdruk kan leiden tot werkstress. Wanneer er sprake is van een zeer langdurige (soms wel jarenlange) blootstelling aan te hoge (werk)stressoren kan dit leiden tot een burn-out. Burn-outs hebben gevolgen voor de gezondheid, het ziekteverzuim en de inzetbaarheid van de werknemer. Gemiddeld duurt een burn-out negen maanden.
Ook docenten krijgen steeds vaker te maken met psychische klachten van leerlingen. Als docent kan je veel betekenen voor de leerling. Niet alleen door te signaleren, maar ook door het gesprek aan te gaan of net even een andere aanpak te gebruiken.