Angst is een normale emotie, ook bij kinderen. Maar wanneer angst het dagelijks leven gaat beheersen, kan het je kind flink in de weg zitten. Denk bijvoorbeeld aan faalangst, angst om naar school te gaan, angst voor sociaal contact, of een voortdurende angst zonder duidelijke aanleiding. Sommige kinderen zijn bang om fouten te maken, anderen worden angstig van de angst zelf — wat leidt tot piekeren, spanning en onzekerheid.
In mijn coaching bied ik een veilige en warme omgeving waarin je kind mag zijn wie hij of zij is. We werken samen aan het herkennen, begrijpen én verminderen van de angstklachten. Niet door de angst weg te duwen, maar door ermee om te leren gaan.
Met meer dan 20 jaar ervaring in de kinder- en jeugdpsychiatrie begeleid ik als ambulant behandelaar en systeemtherapeutisch werker kinderen en jongeren die vastlopen door (faal)angst en spanningsklachten. In mijn coaching staat het kind centraal, maar ik kijk altijd breder: naar het gezin, de school en de omgeving. Mijn aanpak is praktisch, laagdrempelig en gericht op het samen vinden van wat wél werkt – stap voor stap, op het tempo van het kind.
Wat je kunt verwachten:
Ieder kind is uniek — daarom stem ik mijn begeleiding altijd af op wat jouw kind nodig heeft. Soms is er behoefte aan creatieve werkvormen, spel, beweging of ontspanningstechnieken. Samen zoeken we naar wat werkt.
Wil je meer weten of twijfel je of coaching passend is voor jouw kind? Neem gerust contact met me op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Iedere ouder wenst het beste voor zijn of haar kind(eren) en streeft ernaar dat een kind zich steeds zelfstandiger kan ontwikkelen en uiteindelijke als volwassene op eigen benen kan staan. Maar, dit gaat niet altijd vanzelf.
Merk je dat je last hebt van spanning, burn-out klachten of ervaar je weinig plezier in het leven? Lukt het je moeilijk om bij je gevoelens te komen en weet je eigenlijk niet goed wie je zelf bent? Ben je vastgelopen op school of werk?
Te hoge werkdruk kan leiden tot werkstress. Wanneer er sprake is van een zeer langdurige (soms wel jarenlange) blootstelling aan te hoge (werk)stressoren kan dit leiden tot een burn-out. Burn-outs hebben gevolgen voor de gezondheid, het ziekteverzuim en de inzetbaarheid van de werknemer. Gemiddeld duurt een burn-out negen maanden.
Ook docenten krijgen steeds vaker te maken met psychische klachten van leerlingen. Als docent kan je veel betekenen voor de leerling. Niet alleen door te signaleren, maar ook door het gesprek aan te gaan of net even een andere aanpak te gebruiken.